Konstrukcja układu łożysk wpływa na montaż każdego łożyska tocznego oraz przygotowanie powierzchni osadczych, dlatego nie należy jej lekceważyć. W tej sekcji wiedzaolozyskachtocznych.pl znajdziesz odpowiedź na pytanie, kiedy stosuje się rozwiązanie stałe i pływające, poznasz wyjaśnienie różnic między układem O, X i tandemowym, a także dowiesz się jakie typy łożysk tocznych są odpowiednie dla tych wariantów. Tekst informacyjny na temat montażu łożyska i konstrukcji elementów przylegających dotyczy takich aspektów, jak wymiary wspomnianych elementów, kwestii niewspółosiowości oraz roli wału i oprawy podczas montażu. Na końcu znajdziesz rozdział poświęcony uszczelnieniom, w którym omówiono różne ich rodzaje i wyjaśniono ogólne kryteria, których należy przestrzegać przy ich stosowaniu.
Aktualnie wyświetlana jest treść zastępcza z YouTube. Aby uzyskać dostęp do rzeczywistej treści, kliknij poniższy przycisk. Pamiętaj, że spowoduje to udostępnienie danych zewnętrznym operatorom.
Więcej informacjiMoże Cię zainteresować
Uszczelnianie
Podczas projektowania węzła łożyskowego zawsze należy pamiętać o kwestii uszczelnienia. W poniższym materiale omówimy zarówno koncepcje uszczelnień zintegrowanych, jak i zewnętrznych. Oba rodzaje uszczelnień służą
Montaż łożysk i konstrukcja elementów otaczających
Ogólnie rzecz biorąc, łożysko jest tak dobre, jak jego otoczenie. Kto może osiągać najlepsze wyniki, jeśli nie czuje się komfortowo w swoim otoczeniu? Czy przeczytałeś
Układy O, X i tandemowy
Jeśli przeczytałeś już artykuły na temat łożysk kulkowych skośnych lub łożysk stożkowych, być może zetknąłeś się już z różnymi rodzajami układów łożysk. W szczególności odnoszą
Łożyska ustalające i pływające
Który układ łożysk wybrać? Ustalająco swobodny, nastawny czy pływający? To pytanie jest ważne podczas projektowania systemu podparcia wału. Te trzy warianty mają oczywiście swoje zalety




